DIGITÁLIS TÉMAHÉT - 2022
Aranybulla
DIGITÁLIS TÉMAHÉT - 2022
Városi fizika verseny (7. osztály)
|
|
DIGITÁLIS TÉMAHÉT - 2019
Városi fizika verseny (7. osztály)
Bevezetés
A rohamosan fejlődő új információs-kommunikációs technológiák hatása iskolákban is érezhető. Számtalan példával találkozhatunk, ahol sikerül az informatika adta lehetőségeket alkalmazni különböző tantárgyi órákon. A matematika- és a fizikaórák különösen alkalmasak arra, hogy digitális tartalmakkal, vagy egyéb eszközökkel támogassuk a sikeres tanulási - tanítási folyamatot.
Az elmúlt időszakban több olyan új eszközzel gyarapodott iskolánk, amivel új lehetőségek nyíltak az IKT eszközök tanórai alkalmazásában. Például fizika órákon fontos szempont, hogy a gyerekek kísérletet lássanak, kísérletezzenek, mérjenek, amelyeket a számítógépes animációkkal kiegészíthetünk vagy akár ki is válthatunk, ha azok iskolai körülmények között nem végezhetők el. Az IKT eszközök akár egy számolási feladat szemléltetésére is alkalmasak, így a diákok motiváltabbak lesznek, színesebbé, érdekesebbé tehető az óra.
A verseny célja
Iskolánkban 30. alkalommal került megrendezésre a hetedik évfolyamos diákok számára városi fizikaverseny. Az idén első alkalommal csapatversenyként, három fős csapatok jelentkezését vártuk. Célul tűztük ki, hogy játékos verseny keretében buzdítsuk a diákokat felfedeztető módon kísérletek elvégzésére, bemutatására. Tapasztalataikról, felkészültségükról nemcsak hagyományos módon, hanem digitális eszközök, tartalmak segítségével is beszámolhattak. Szerettük volna, ha élményként élhetik meg a versenyzők, hogyan tehető még szemléletesebbé és élvezetesebbé a természettudományos tárgyak oktatása különféle digitális eszközök, szoftverek alkalmazásával.
Előzetes feladatok
A versenyre honlapunkon keresztül lehetett nevezni egy GoogleDrive űrlap segítségével. Határidőig 13 csapat nevezett (5 saját iskolánkból, 8 a város különböző iskoláiból).
A felkészülés ideje alatt két előzetes feladatot kaptak a csapatok:
- Valamennyi csapat megkapta azon kísérletek listáját, amelyekből a versenyre fel kell készülni. Minden csapat egy előre megadott kísérletet begyakorolt.
- Eötvös Loránd munkásságára emlékezve, halálának 100. évfordulója alkalmából, életének főbb eseményeit kapták kutatómunkaként a csapatok.
Felkészülés
A kísérletek bemutatásának előkészítése
A kísérletek bemutatásához hozott eszközöket is használhattak a csapatok, de minden kísérlet elvégzéséhez biztosítottuk az eszközöket helyben is.
A verseny feladatainak digitalizálása
Informatika órák keretein belül megtanultunk saját digitális tartalmakat létrehozni Kahoot!, LearningApps, Jigsawplanet, Geogebra, Redmenta segítségével.
Fizika órákon végignéztük a Phet szimulációk rendszerét és kiválogattuk a hetedik osztályosoknak is érthető tartalmakat.
Sok ötlet és próbálkozás után kiválasztottuk azt az öt alkalmazást - feladatot, amely a versenyen is szerepelt. A versenyzők pontszáma, helyezése ezekből alakult ki.
- 1. feladat: Kísérletek bemutatása
- 2. feladat: Kahoot!
- 3. feladat: Jigsawplanet - Ismert fizikus fényképének összerakása, felismerése, feladalap - Newton törvények.
- 4. feladat: LearningApps - Eötvös Loránd élete
- 5. feladat: Phet - forgatónyomaték, emelő.
Digitális tartalmak tesztelése tanórákon
Válogatás a felkészülés során kipróbált digitális tartalmakból
Kahoot! - Csillagászat1 Csillagászat2 Nyomás1 Közlekedőedények
Puzzle Kép1 Kép2 Kép3
LearningApps Nyomás
Phet
A verseny díjazása
Minden csapat emléklapot kapott a részvételért.
Az első három helyezett csapat
- oklevelet vehetett át a sikeres szereplésért;
- a csapat mindhárom tagja, illetve felkészítő tanáraik. tárgyjutalomban is részesültek.A tárgyjutalom megtervezésre és nyomtatására a 3D szakkör keretein belül került sor. Sok ötlet és javaslat közül választottuk ki a sokszorosított tárgyjutalmakat.
A VERSENY - 2019. április 9.
A Digitális Témahét 2. napja
A verseny lebonyolításában aktív szerepet vállaltak a nyolcadikos tanulók is. Segítettek a regisztációnál, a temek berendezésénél és a eredmények rögzítésénél, a pontozásnál.
A galériák megnyitásához kattintsanak a képekre!
A versenyről
Sajtóban
A verseny résztvevőinek értékelése
" Nagyon jó élmény volt, sok dogot tanultunk. A segítők segítőkészek voltak. Köszönjük azt az élményekkel teli délutánt!" (Newton gyermekei csapat)
" A verseny nagyon élvezetes volt, kreatív, interaktív. Jók voltak a feladatok, játékosan oktatták a fizikát." (MKB csapat)
"Élménydús versenyszámok voltak. Látványos, érdekes kísérleteket láthattunk. Jó ötlet volt az internetes feladatok megoldása." (Igazgyöngyök csapat)
"Nagyon tetszettek a modernizált feladatok." (Zentais felfedezők csapat)
"Tetszett a Kahoot! és a Phet feladatok! Köszönjük szépen!" ( Menza csapat)
"Jó volt!" (Comenius csapat)
"Jól éreztük magunkat!" ("Boy"gók csapat)
"Nagyon jó volt a verseny, élveztük. Kedves volt a segítő. Szép az iskola." ( Nemtudomkák csapat)
" Köszönjük szépen a lehetőséget, hogy kipróbálhattunk egy ilyen versenyt! Jó ötlet volt csapatokban meghirdetni. A tabletekkel is jó volt dolgozni, szerintünk jobb egy kicsit, mint papíron. Nagyon jól éreztük magunkat. Gratulálunk a szervezéshez!" (Fizika királynők csapat)
" Jó volt, köszönjük, hogy itt lehettünk. Jó fej volt a segítő!" ( Rákóczi - sokk csapat)
" Szerintünk nagyon jó volt a verseny. A Phet tetszett a legjobban, gondolkodtatóak és izgalmasak voltak a feladatok." (Fizikusok csapat)
" Nagyon jó volt az egész verseny, kedves volt a segítő!" (Az erő legyen velünk csapat)
"Nagyon jó volt a segítőnk!" (Molekula csapat)